Servicii de lux cu circuit inchis

Exclusivitate. Cu circuit inchis. Prin recomandare. Sunt cuvinte cheie ce definesc anumite servicii de lux. Din perspectiva brandingului de produs/serviciu de lux, managementului unui astfel de business este chiar un pic mai dificil de facut. De ce? Este simplu: traim in era in care brandurile de lux se vad nevoite sa aiba acces la consumator nu doar in magazin/office (asa cum se intampla o data), dar si in dormitorul de unde acesta isi face cuparaturile. Drept urmare, trebuie sa stii sa-ti pastrezi aerul de exclusiv, elitist, aparte, prin platforme de masa precum Pinterest, Tumblr, Gilt, Facebook, Twitter, Birchbox sau The Fancy. Chiar si aici brandurile de lux trebuie sa inteleaga faptul ca strategia de comunicare TREBUIE sa difere de la o platforma la alta, insa acesta este un aspect pe care-l vom dezbate cu alta ocazie.

Revenind la businessurile cu circuit inchis si la modul in care comunici si mentii comunicarea in ton cu valorile acestei tipologii, vreau sa spun ca am gasit si in Romania astfel de business-uri, am discutat cu echipa lor de specialisti si am descoperit ca prin dedicare, intelepciune si, mai ales, rabdare, poti creste un business de nisa intr-un brand ales.

Spre deosebire de predecesorul sau, consumatorul millennial, (digital native, generatia Y etc) atribuie valoare bunurilor nu pentru pretul lor, ci mult mai mult pentru povestea/persoana din spatele brandului si a textelor/recomandarilor corelate cu acesta. Multe dintre aceste texte se gasesc acum exclusiv pe social media unde este sunt atat consumatorul cat si prietenul lui. Ce inseamna acest lucru? Relatii mai apropiate cu consumatorul, prezenta zilnica in viata acestuia si livrarea serviciilor conform nevoilor lui.

Intr-o vineri dimineata, ora 10 mai precis, cand gradele se adunau in termometru semn ca disconfortul termic ne masa pe umeri, am sunat la numarul 12 cum imi fusese recomandat. Trecerea a fost relativ brusca de la praful specific bucurestean si stresul aferent traficului permanent prost dispus la o racoare placuta, miros zen si vibratii inalte. In astfel de incaperi e lesne de inteles ca se intampla lucruri frumoase.

Am cunoscut-o pe Adina. Are un MA in Administrarea Afacerilor, a terminat si Regia, drept pentru care lucreaza acum la un proiect dedicat ciclismului si scrie scenarii de scurt-metraje. Face sport de 5-6 ori pe saptamana (este frumoasa atat fizic, cat si spiritual), yoga, tenis, inot sau kangoo jumps. Intelege nevoia de echilibru intre familie, eul interior, viata profesionala si cercul de prieteni. Cand nu vibreaza pe acorduri de tango se informeaza despre alimentatia sanatoasa sau puncteaza, pe ici, pe colo, un salt cu parasuta de la 4200m.  Este un consumator tipic de frumos, cultural, servicii profesionale si produse de lux.

„Pe Robert l-am intalnit la un moment dat, acum 5 ani si de atunci nu i-am mai dat drumul. Intotdeauna mi-a inteles stilul, a stiut mereu ce vreau, desi nu m-am priceput mereu sa ii explic! Am trecut cu el prin multe etape si sunt fericita ca parul meu arata fantastic.

Pe langa faptul ca este un profesionist desavarsit, recunosc faptul ca ma relaxeaza atmosfera salonului sau si prin prisma faptului ca este intim si cozy. Iubesc oamenii, dar urasc aglomeratia, asa ca la Robert gasesc intotdeauna o oaza de liniste, chic si zambet”, mi-a explicat.

Dar cine-i Robert?

Robert Both este in primul rand incredibil de talentat. El detine salonul exclusivist, cu circuit inchis in care ne aflam si tot el este “vinovat” de aspectul impecabil al unor consumatoare de lux precum Adina.

Este un hairdresser cu studii in Olanda cu certificari anuale (alaturi de echipa Keune) ca technician de culoare. Vizionar, a inteles nevoia consumatoarelor de servicii de lux si a decis sa-si deschida propriul business in 2008. Este acel tip de business de care va vorbeam mai sus, exclusivist, cu circuit inchis. Clientela s-a format prin recomandare, iar selectia este riguroasa.

“Nu mi-a placut niciodata sa fac volum mare de lucru, am preferat sa existe calitate si mai mult de-atat, am vrut ca clientul sa se simta rasfatat si relaxat dupa ce pleca de la mine. Pentru acest lucru am pus accent pe mediul in care am primit clientul, si totodata pe calitatea serviciului executat”, mi-a povestit Robert.

Feedback-ul a fost constant pozitiv, iar business-ul a crescut. Echipa de specialisti in comunicare cu care Robert lucreaza intelege aceasta tipologie de business si mentine in strategie tacticile necesare unui brand de lux, de nisa, cu circuit inchis. Astfel, promovarea se face in medii elitiste, iar recomandarile din social media sunt tot prin canale atent selectionate. Obiectivul este de a mentine pozitionarea la nivel exclusivist si de a creste brandul insa nu pentru mass market, ci pentru aceeasi consumator rafinat, recomandat, cu nevoi intrisec aparte.

Asa cum spuneam, managementul unui business care ofera servicii de lux, cu circuit inchis necesita rabdare, o echipa foarte buna de comunicare, o selectie riguroasa a “prietenilor” atat in viata reala, dar mai ales in social media, dar si talent, perfectionare constanta si fler in a intui nevoile comsumatorului caruia te adresezi.

Reclame